Neandertalci su jeli morske pse i delfine: Kako je morska hrana djelovala na njihov mozak?

Istraživanje u Portugalu pokazuje da su neandertalci koristili hranu iz mora u istoj mjeri kao i direktni preci savremenog čovjeka. Jeli su ribe, dagnje i tuljane.Desetljećima se sposobnost pronalaženja hrane u morima i rijekama smatrala specifičnošću razumnog čovjeka. Ipak, naučnici su pronašli dokaze da su neandertalci s današnjeg juga Portugala i te kako koristili hranu iz mora.

Živjeli su u razdoblju od 106.000 do 86.000 godina prije našeg vremena u pećini Figueira Brava kraj Setubala. Jeli su dagnje, rakove, morske pse, jegulje, morske ptice, delfine i tuljane.

Francis Villatoro@emulenews

Did Neanderthals share our species’ interest in oceans and their inhabitants? Neanderthal surf and turf https://science.sciencemag.org/content/367/6485/1422 … cc @cienciabrujulaNeanderthal surf and turfHumans share a deep bond with coasts and oceans. More than 500 million people live in coastal communities, and beaches and seafood attract tourists from around the world. Archaeological research in…science.sciencemag.org69:25 PM – Mar 26, 2020Twitter Ads info and privacySee Francis Villatoro’s other Tweets
Na čelu istraživačkog tima bio je profesor Univerziteta u Barceloni João Zilhão. Profesor tvrdi da je morska hrana činila polovinu prehrane čovjekovih predaka koji su živjeli pored pećine Figueira Brava. Druga polovina namirnica vodila je porijeklo s kopna. Lovili su jelene, konje, vrste divljih goveda i kornjače.

Stimulatori mozga?

Najstariji dokazi o korištenju hrane iz mora datiraju prije 160.000 godina i pronađeni su na jugu Afrike. Istraživači potvrđuju da su morski plodovi djelovali na mozak čovjekovog pretka stimulirajući kognitivne sposobnosti.

Time bi se mogao objasniti nastanak velikog broja izuma i razvoj kreativnosti ljudske populacije od prije 200.000 godina. Način prehrane pomogao je razumnom čovjeku nadmašiti svoje srodnike kao što su neandertalci i denisovci, piše BBC.

Ipak, istraživači kažu da su neandertalci iz okoline Setubala koristili plodove mora u istoj mjeri kao i moderne ljudske grupacije koje su tada živjele na jugu Afrike.

“Zilhão i saradnici tvrde da su identifikovali naslage morskog materijala. Riječ je o građevinama napravljenim od školjki. Važne su jer govore o sistemskom organizovanju čovjekovih predaka. Zajednički su sudjelovali u prikupljanju materijala i odbacivanju nepotrebnih dijelova”, navodi profesor britanskog Instituta za arheologiju UCL Matthew Pope.

Profesor Pope nije sudjelovao u istraživanju, ali kaže da su lovci na školjke koristili dio plijena za izradu monumentalnih građevina gdje su se čak i sahranjivali.

“Proučavanje naslaga je naporan posao. Postoji velika sličnost s tvorevinama koje su pronađene u Africi”, navodi profesor Pope.